Monday, January 25, 2010

Cerita Dongeng

Ada seorang auntie ni (whom we shall call MTS - Makcik Tak Senonoh)..
dari zaman saya kecik kecik, bila dia datang rumah saya bawak anaknya Mary (bukan nama sebenar) yang umur lebih kurang umur saya, mesti dia akan belek2 barang saya, lepas tu cakap :

Cantiknya baju Tasha ni. Kalau tak guna dah, kasi Mary la!

Nanti, auntie saya yang jaga saya dari kecik akan laju laju cakap :

Eh, tak boleh. Ni birthday gift Tasha, Mak Yong dia yang kasi. Tasha tak pakai pun lagi.

Maka selamat la baju saya (at least sampai the next time MTS datang lagi).

Tapi suatu hari ni, saya bawa Zul lepak lepak dengan family. Mummy saya pun introduce la Zul dekat MTS.

Haa. Ni bakal menantu i ni.

MTS buat muka. Tak cover pulak tu bila dia juih bibir.

Salah seorang family member (identiti terpaksa dirahsiakan) buat conclusion :

Mesti MTS deep down inside sebenarnya nak buat statement : "Tasha punya ke ni? Kalau tak nak dah, kasi Mary je lah!"

MTS, anda dah kantoi. ;)

3 comments:

joynstar said...

lolz...

in my head i hear britney sing

gimme gimme more
gimme more
gimme gimme more


no bad int', maybe she's a fan of 3R
reduce
reuse
recycle

xOxO~long time lost baby huh?

Merissa K. said...

reuse hehhh? LOL

s h a g o o said...

yeah yeah yeahs!