Tuesday, February 9, 2010

saya perempuan, sumpah tak tipu!

baru baru ni, due to some unfortunate circumstance,
keperempuanan saya tercabar.

yes yes, saya tahu,
saya tak reti duduk cross kaki behind ankle,
and kalau lepak mamak, suara saya lah yang paling kuat.

and saya tahu jugak,
bila maki and bahan orang, vocab kutukan saya memang agung,
saya tak easily offended bila sang lelaki keluarkan cerita-cerita 'guys talk' mereka,
saya tahu saya pantang nampak perempuan hott rasa nak 'phewwwiittt' kuat kuat.

yes yes, saya tahu.

tapi that doesnt mean saya bukan perempuan.
anatomically, CONFIRM saya bukan lelaki.
baru lepas check tadi, saya takde scrotum.
betul, tak tipu.

bila saya beritahu kawan kawan (yang mostly semua nya lelaki) yang saya nak jadi perempuan,
saya kena bahan.

*jap jap off topic kejap*
orang kata, girls who smoke tak appear ladylike.
saya bantah! (ke, bangkang?)
perempuan2 dalam 50s hollywood movies smoked and they are the epitome of perempuan je. takde sorang pun nampak mcm androgynous or dyke lesbian.

serious tak blh terima kalau orang kata its ok for guys to smoke tapi its not ok for a girl.
apa logic nya? in terms of humanity, seriously kasi tau sikit apa logic statement tu.

ada risk for girls jadi mandul? lelaki pun boleh dapat erectile dysfunction.
saya tak terima argument tu. kamaan. kita orang pandai. kasi argument pandai sikit pls?
*off topic tamat*

ok. my point is, i could be like a conventional girl.
but all this while, ive been comfortable with guys being comfortable talking about stuff in front of me, even if topic tu adalah usually taboo untuk di discuss depan perempuan lain.

serious tak suka feeling bila orang mcm
'oh aku ada cerita baru! tapi tasha ada kat sini, segan lah nak cerita. nanti balik bilik aku kasi tau kau'.
serious tak seronok.

tapi in the midst of trying to fit in as one of the boys,
i got carried away.
and i guess it's about time i embrace the inevitable. hehh.

oh oh bila lah rambut nak tumbuh panjang.

p/s : oh oh kena beli byk skirts and dresses ni! haha

24 comments:

Tengku K Ey said...

saya pernah jadi sa-orang smoker.
tapi
saya pakai baju kurung.
saya sendawa tutup mulut.
saya pakai panties pink.
saya pakai bra cup E.
pelik ke?

yang rambut serabai
yang pakai boxer hitam seminggu
yang sendawa kuat-kuat
yang kencing berdiri
ade je x smoke
pelik ke?

Merissa K. said...

pelik or not, it depends on the person who judge.

if you ask me, takde direct connection pun to how a person is to their smoking habit.
:)

touyakaruma said...

Pesanan Kerajaan

"Merokok membahayakan kesihatan "

Aku tengok gambar ko nampak cam perempuan jer.

Merissa K. said...

oh alasan kesihatan, saya boleh terima. hahah.

tu lah pasal, tapi orang kata bukan. mcm mana? T_T

Fatul Akrul Ramli said...

seriously u perempuan?? :P

GGK said...

nenek aku isap rokok.

Hmm sapa pernah pegi pasar khadijah kota bharu..bisnes woman kat situ kebanyakkan nya merokok.

emy said...

diorang bukan sexist. actually kalau difikir2kan sebab masyarakat ni sayangkan orang pompuan. kan ke kalau org pompuan merokok double the effect.

However, it's ok if pompuan wanna continue smoking. just bear in mind ade org still concern. lgpun pompuan kan da ramai kat dunia ni. hihih

Merissa K. said...

GK :
oh, nenek i pun! haha.

emy :
the effect is doubled only when the woman is pregnant, no?
ah ah tak kisah la, hee, point penting dalam cerita ni bukan pasal smoking anyway. :D

Merissa K. said...

Fatul :
bukan kot. ntah, i pun confuse. heheh

GGK said...

as long you tak pregnant boleh la merokok kan? hahahaha agak lawak statement tu hahah.

first of all merokok atau tak.. sebab mrokok tak digalakkan ialah kerana dia merbahaya..bukan kerana pompuan nampak tak best merokok...risiko sama lelaki dan perempuan..

Igniz said...

tolong la remain jadi pompuan. tolong la. tolong la. tolong la~~~

ala, u can be a lady of whom guys still feel comfortable talking about taboo stuff with u. not necessarily have to smoke or speak as loud as the 75-watt blue thunder speaker. kira macam open-minded lady la. lembut, but u listen to everything. :)

and please, kalau u ever produce scrotum, i'll hate u. hee. :P

GGK said...

how loud are you sis? 70 desible?

and i dont mind you having a scrotum.. if im angry, i can kick you in the nut.

azik said...

tasha u jangan mimpi nak jadi lelaki. dah terang-terang semua org tau u perempuan. terang-terang. u got what i mean kan. lol

oh anyway, by that fact, u can win. :D

Merissa K. said...

GGK :
exactly my point! sama je kan whether ur a dude or a girl. heheh.

Igniz :
im trying to! not remain as a girl per se, tapi nak ingat blk how to be a girl. heheh.
it still wont be the same. semalam i tone down one notch pun dah kena bahan kenapa lemah lembut sgt mcm perempuan. hahahaha. some friends i have. LOL.

GGK :
oh pretty loud. its been some time since i last measured using a noise meter, tapi time tgh hyper tu blh la jugak masuk category noise pollution.. hehe.

come lepak mamak with me la, then you'll know. ;)
ahahah. yes, that part i tau u teringin nak buat. haha. i always have this fantasy that i buat some kind of fight club with some dude and i could kick him in the nuts, make him suffer but he cant exactly return the favour. haha.

AZik :
siot punya adik! menang yang tu aje, nak buat apa. ghahahahaha.

GGK said...

...i dont like the part that you would kick me in the nut....ngilu seh

hahaha

if we are luckiy the time will come.

wana said...

hahaha sokong! babe, u remember when abg siyes-i-xingat-name-beliau-tp-gg-karat-nak-mampos berkata "laki xpe isap okok" di gazebo assb tme hafu? bodo itu.

Dura said...

lol babe i totally get u!im not liking it tho. bcos i like being girlish, but i tend to hang out with the lads,i jadi abit rough with them and then terkeluar cakap like that with don...and im like wow, wat happened to me?haha...

s h a g o o said...

aisha macam kanak kanak perempuan riang, tapi suke lepak dgn guys dan smoke. owh, so what!? kannnn.

Merissa K. said...

GGK :
ah but you see, im actually a really nice person. and arsenal won last night, so im in a fairly good mood. :)
i shall not kick u in the nuts, or anywhere else for that matter. :D

Wana :
and we rebelled, did we not? :D

Merissa K. said...

Dura:
aaaah dura you are heeeerreeeee. woot. heheheh. omg i so cant imagine you being like that! hahahahahh! it sort of came out naturally, dont you think?

now now what have you been up to? googling ur name lagi? :D you got mail kat FB! go check!

Shagoo :
oh shagoo memang perempuan habis! tak blh nak buat apaaa aaa. hehehe. i kena berguru ni dengan u! :P

GGK said...

haha funny ah u.

Cik Pza Baek said...

yup...
btoi......
i got short hair,,,,,,,
i wears short pant,,,,,,
ciggarette in middle of my fingers,,,
laughing as i like,,,
kiss a girl as i want,,,,,,,
slh k..???????
pompuan gak...

Merissa K. said...

GGK :
oh thank you thank you. *senyum sampai telinga*

Cik Pza :
if u ask me, you still look every bit like a girl. :) ntah i pun tak faham how the classification system works sebenarnya. heheh

sad said...

guoweigang You will want to cheap pandora make sure that you think about the design pandora jewelry that you are looking for and possibly look outside buy Pandora of the box. You will want to look deeper pandora bracelets and charms into what exactly you are looking for discount pandora bracelets .A lot of people like to show off the Pandora necklace jewelry, but you will want to keep in pandora necklace beads mind that there is that cut out Pandora necklace sale image of jewelry, but you will want Pandora charms to call some of the local chains and ask them if they cheap pandora charms are willing to work with you to make some custom made jewelry.