Saturday, August 21, 2010

banana split personality

saya baru baca blog Tidak Best (nama je Tidak Best, tapi best!) yang mengingatkan saya tentang perihal alter ego.

Baru malam semalam waktu otak berpinar pinar, saya terkenangkan alter ego saya sendiri.
Kelakar.
Rasa macam deja vu pun ada.
Eh. Takde kena mengena.

Saya rasa saya yang menulis dan saya yang bercakap adalah dua being yang lain.
Sesungguhnya lain.

Yang menulis ;
mungkin lebih matang
mungkin lebih bijak menilai keadaan
mungkin lebih faham tata manusia

Yang bercakap ;
masih rancak bergelak ketawa
masih hilang dipimpin rasa
masih terkedu masih ternganga

Saya yang ke kelas dan saya yang bermalas di atas katil adalah dua jiwa yang beza.
Sesungguhnya berbeza.


Adanya tembok di tengah.
Yang kiri itu malas,
Yang kanan rancak menari.

To those who only know me virtually ;
jangan terpedaya dengan manis kata
yang hakiki ini tidak lah segah mana.

p/s : sorry termerepek panjang lebar terikutkan perasaan. :)

5 comments:

Unknown said...

(erk, memang tidak best okkk)


ha,kan.

rasanya kamu faham apa yang saya nak sampaikan.

yang menulis ini kadang-kadang macam lain dari yang sebenarnya.

Merissa K. said...

(ok kita boleh main tolak tarik compliments kat sini lama lama, tapi buang masa. hehehe.)

sebab terlebih faham la rasa macam deja vu dan terus terpanggil nak tulis jugak.

hehehh.

takpe lah. yang dah termaktub tu biarkan. :)

GaGaK said...

most of the time men cant understand women... this are those time

Merissa K. said...

hahahahahahaha.

well said. :)

but its times like these that make it worthwhile when you guys DO understand.

:D

s h a g o o said...

baca rapik i on your "im not a good storyteller" dan tukar fantasi kepada alter ego.
semua tidak terkecuali.